درب و پنجره دوجداره آلومینیومی آکاردئونی (فولدینگ)

پنجره آکاردئونی - درب فولدینگ - درب و پنجره دوجداره آلومینیومی اکارئونی

اگر در زمینه ساخت و ساز مشغول به کار هستید و قصد دارید درب و پنجره‌های دوجداره را برای ساختمان خود انتخاب کنید، در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل یکی از رایج‌ترین انواع درب و پنجره یعنی درب و پنجره آلومینیومی آکاردئونی بپردازیم. در و پنجره دوجداره آکاردئونی یکی از انواع در و پنجره‌های دوجداره باکیفیت هستند، و از دو تا هفت پنل که روی غلتک نصب می‌شوند و به صورت اکاردئونی مونتاژ می‌شوند، تولید می‌شود. معمولاً این محصول ساخته شده از پلی وینیل کلرید یا آلومینیوم هست. از این نوع پنجره‌ها بیشتر برای پنجره‌های عریض استفاده می‌شود.

درب آکاردئونی - در دوجداره الومینیومی فولدینگ

معرفی درب و پنجره دوجداره آکاردئونی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر ساختمان در و پنجره آن است. در و پنجره مناسب هم در زیبایی و هم در میزان اتلاف انرژی و حتی در حفظ امنیت ساختمان موثر است. در و پنجره‌های مختلفی از متریال‌های‌ گوناگون مانند آهن، چوب، آلومینیوم و UPVC وجود دارد. درب و پنجره‌های دوجداره آلومینیومی به دلیل مقاومت بالای پروفیل‌ها از محبوب‌ترین‌ها هستند و حتی قوی‌تر و ایمن‌تر از پنجره‌های یو پی وی سی هستند. یکی از جدیدترین انواع درب و پنجره آلومینیومی از نوع آکاردئونی ماست که برای ورودی ساختمان یا بالکن و تراس بسیار مناسب است. این مدل درب و پنجره دارای لت ثابت با چند لت متحرک است که در ریل قرار گرفته و دارای غلتک هست. بازشوی پنجره و درب آکاردئونی مانند درب اتوبوس است به همین دلیل گاهی به آن اتوبوسی می‌گویند. بازشونده آکاردیونی مانند دیگر انواع درب و پنجره آلومینیومی دوجداره در برابر دما و حرارت مقاوم است. درب و پنجره فولدینگ برای مکان‌هایی که عرض زیادی دارند بسیار مناسب است.

مزایای سیستم بازشو آکاردئونی یا فولدینگ

درب و پنجره‌های آکاردئونی به دلیل کاربردی بودن بسیار معروف هستند. این سیستم‌ها در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان به طور یکسان مورد استفاده قرار می‌گیرند. درب آلومینیومی اکاردئونی پاسخگوی نیاز اکثر فضاهای تجاری است. این محصولات فضای کمی را اشغال می‌کنند، در حالی که می‌توانند مناطق وسیعی را پوشش دهند. در این سیستم‌ها می‌توان عایق حرارتی و صوتی مورد نیاز را با استفاده از شیشه‌های تک یا دوجداره تامین کرد. سیستم‌هایی از این نوع برای پوشش دهانه‌های بزرگ مانند نمایشگاه‌های اتومبیل، رستوران‌ها، محیط‌های سرگرمی و… ایده‌آل هستند. درب و پنجره آکاردئونی آلومینیومی می‌تواند شامل تعداد زیادی پنل باشد، که میدان دید را از محیط اطراف بدون نیاز به تغییرات خاصی در ابعاد، به نمایش بگذارند. مزایای پنجره فولدینگ بسیار زیاد است اما به طور خلاصه مزایای این پنجره‌ها به شرح زیر است:

• عایق بسیار خوب

• اشغال فضای کمی

• زیبایی خاص و منحصر به فرد

• دارای اتصالات کشویی و تاشو

• طراحی و تعیین میزان باز و بسته شدن پنجره طبق سلیقه کارفرما

• شما می‌توانید این پنجره‌ها را تا جایی که دوست دارید باز کنید

• ساخته شده از بهترین پروفیل‌ها

مشکلات و معایب مدل اکاردئونی

نصب درب و پنجره سیستم آکاردئونی مزایای زیادی دارد. با این حال، آن‌ها برای هر نوع کاربری مناسب نیستند و محدودیت‌های خاص خود را دارند. این محدودیت‌ها به شرح زیر است:

• دارای محدودیت حداقلی و حداکثری ارتفاع و عرض هستند.

• برای تولید این پنجره‌ها باید از پروفیل‌های مخصوص استفاده کرد.

اما این‌ها تنها محدودیت‌ها هستند و نمی‌توان آن‌ها را به عنوان نقص در نظر گرفت. وقتی محصولی را با بالاترین کیفیت خریداری می‌کنید، نگرانی خاصی نخواهید داشت، فقط باید بدانید به چه محصولی نیاز دارید و از کجا آن را تهیه کنید. همچنین برای خرید درب و پنجره کشویی نیز میتوانید از کارشناسان نماسازه آلومینیوم مشورت بگیرید.

درب بزرگ آکاردئونی - پنجره آلومینیومی فولدینگ

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره آکاردئونی یا فولدینگ

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد پنجره دوجداره آلومینیومی باید به آن توجه کنید، ابعاد استاندارد پنجره فولدینگ است. این ابعاد به دلایل مختلفی طراحی شده‌اند و تعیین سایز پنجره بی‌دلیل و بی‌هدف نیست. از مهم‌ترین دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• از نظر فنی و عملکرد بهتر پنجره

• استفاده از حداکثر میزان باز شدن

• برای حفظ تقارن و زیبایی پنجره و ساختمان

• رعایت اصول ایمنی ساختمان

به طور کلی فضای استفاده از این پنجره های دوجداره باید حداقل 3 متر عرض داشته باشد تا بتوان چندین ارسی در کنار هم نصب کرد. عرض پنجره حدود 45 سانتی متر تا 120 سانتی‌متر است و ارتفاع بین 60 تا 240 سانتی‌متر می‌باشد. حداکثر طول ریل آکاردئونی قابل استفاده 6 متر و حداکثر وزن 100 کیلوگرم هست. در هنگام نصب باید اطلاعات به طور کامل محاسبه شود و پنجره مناسب ساخته شود.

نکات مهم در تولید پنجره دوجداره فولدینگ استاندارد

در تولید پنجره‌های دوجداره آکاردئون باید به یراق آلات آن توجه ویژه‌ای شود. این نوع پنجره‌ها به دلیل ابعاد بزرگ وزن نسبتا بالایی دارند، بنابراین کیفیت و تحمل وزن یراق آلات بسیار مهم است. همچنین نحوه خاص باز و بسته شدن نیاز به یراق آلات خاص و مرغوب دارد تا به راحتی آسیب نبینند. در صورت عدم استفاده از یراق آلات مخصوص با تحمل وزن و مکانیزم خاص، هم پروفیل و هم یراق آلات خیلی زود آسیب می‌بیند و پنجره بادوام و کارآمد نخواهد بود.

قیمت پنجره  آلومینیومی آکاردئونی - قیمت درب اکاردئون

قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی آکاردئونی

موضوع قیمت پنجره آکاردئونی یکی از موضوعات مهم برای خرید پنجره دوجداره است، بهتر است بدانید که قیمت پنجره آکاردئونی به موارد مختلفی بستگی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نوع پروفیل اشاره کرد. لازم است بدانید که قیمت درب و پنجره دوجداره آکاردئونی به دلیل طراحی و استفاده زیاد از پروفیل و شیشه، هزینه تمام شده و قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع پنجره دوجداره دارد. نماسازه آلومینیوم یکی از بهترین‌ها در این عرصه است. در صورت تمایل برای خرید این نوع پنجره شما می‌توانید به وب سایت شرکت نماسازه مراجعه کنید.

نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *