تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره آلومینیومی

تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره

تعویض پنجره‌های قدیمی با درب و پنجره‌ آلومینیومی ، از مهمترین عملکرد‌ها در بازسازی ساختمان شما است. پنجره‌های دوجداره نسبت به پنجره‌های قدیمی از مزایای بیشتری برخوردار هستند؛ به عنوان مثال پنجره‌های دوجداره آلومینیومی می‌توانند تا مدت زمان زیادی بدون اینکه نیاز به تعمیر داشته باشند، برای شما باقی بمانند؛ به این ترتیب در وقت و هزینه شما صرفه جویی می‌شود. برخی از افراد تصور می‌کنند که برای تعویض پنجره‌ها باید دیوار‌های ساختمان خود را تخریب کنند و زمانی که به گچ بری، رنگ آمیزی و هزینه‌های سنگین فکر می‌کنند منصرف می‌شوند. اما می‌توان بدون هیچ گونه تخریبی اقدام به تعویض پنجره‌ها کرد. در ادامه مطلب به مزیت‌های پنجره‌های دوجداره آلومینیومی، بازسازی درب و پنجره‌های قدیمی، راهکار‌های تعویض پنجره‌ها بدون تخریب و هزینه‌های تعویض آن‌ها صحبت می‌کنیم.

مزیت درب و پنجره‌های آلومینیومی دوجداره

پنجره‌های دوجداره که با نام upvc یا آلومینیومی شناخته می‌شوند، از مزایای بسیار زیادی برخوردار هستند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • زیبایی و تنوع در رنگ و مدل‌ها
  • جلوگیری از هدر رفتن انرژی سرمایی و گرمایی
  • عایق صدا و حرارت
  • مقاوم در برابر باد و باران و زلزله
  • مقاومت در برابر تابش نور خورشید و جلوگیری از تغییر رنگ و حالت
  • دوام و استحکام بالا
  • غیرقابل اشتعال
  • قابلیت بازیافت و مراقبت از محیط زیست
  • جا به جایی و نصب آسان
  • نظافت آسان و جلوگیری از ورود حشرات و باکتری‌ها
  • و…

این موارد تنها بخش کوچکی از مزایای پنجره‌های دوجداره ترمال بریک و نانترمال هستند که هر فردی را ترغیب می‌کنند که پنجره‌های قدیمی خود را عوض کنند. اما از مهم ترین مزایای این پنجره‌ها می‌توان به کاهش هزینه انرژی و استهلاک وسایل سرمایشی و گرمایشی اشاره کرد؛ زیرا پنجره‌های دوجداره آلومینیومی با درزگیری خود مانع نفوذ سرما و خروج گرما می‌شوند.

بازسازی درب و پنجره قدیمی

در سال‌های اخیر از تعویض و بازسازی پنجره‌ها در کشور ما استقبال ویژه ای شده است؛ زیرا هدر رفتن انرژی، افراد را از نظر اقتصادی دچار چالش می‌کند. در واقع شما پس از تعویض پنجره‌ها تا ۵۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کنید و دیگر با مبالغ سنگین قبض‌های برق و گاز رو به رو نمی‌شوید. اگر بتوانید که به صورت هماهنگ با واحد‌های دیگر مجتمع  اقدام به تعویض پنجره‌های قدیمی با دوجداره کنید، کار شما سرعت می‌گیرد و بعد از چند ساعت، در کنار نمای جدید ساختمان خود، از مزایای دیگر هم بهره‌مند می‌شوید.

تعویض پنجره بدون تخریب

اگر تصمیم به تعویض پنجره‌های منزل خود گرفته‌اید، ابتدا باید انتخاب کنید که پنجره آلومینیومی یا upvc را قصد دارید خریداری کنید؛ البته نصب هر دو تفاوت زیادی با هم دیگر ندارد. شما در این کار هیچ نیازی به مواد و مصالح ساختمانی ندارید. بلکه فقط کافی است اطراف پنجره‌‌ها را تا شعاع دو متری خالی کنید. در ابتدای کار نیاز به یک فرز مخصوص دارید؛ سپس به وسیله آن تمامی ستون‌های مرکز پنجره‌ اولیه را بریده و فقط ستون‌های اصلی پنجره را باقی می‌گذارید. در مرحله بعد، با استفاده از پیچ، پنجره‌های دوجداره جدید را روی قاب اولیه نصب می‌کنید. پس از نصب پنجره‌ها از فوم و چسب مخصوص سیلیکون استفاده کرده و پنجره‌ها را آب بندی و عایق بندی می‌کنید. با نصب شیشه‌ها کار به اتمام می‌رسد و فقط رگلاژ پنجره‌های دوجداره برای تراز بودن و روان بودن دستگیره‌ها باقی می‌ماند.

هزینه تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره آلومینیومی

عقل حکم می‌کند که قبل از اقدام به هر کاری از جمله عملیات ساختمانی، از هزینه انجام آن مطلع شوید تا بودجه لازم را تهیه کنید. عوامل مختلفی در تعیین هزینه تعویض پنجره قدیمی با دوجداره موثر هستند و نمی‌توان قیمت واحدی را مشخص کرد؛ اما به طور کلی متریال، نوع، مکان، متراژ، اندازه و تعداد شیشه، عمر خانه، شرکت تعویض پنجره و… در قیمت گذاری این عملیات نقش دارند. شما می‌توانید با شرکت نماسازه آلومینیوم جهت مشاوره و اطلاع از قیمت‌های خدمات تماس برقرار کنید تا با توجه به شرایط شما قیمت مدنظر ارائه شود و اقدام به تعویض درب و پنجره‌های قدیمی کنید.

سخن پایانی

تعویض پنجره‌های قدیمی با دوجداره، همان طور که یکی از ساده‌ترین عملیات ساختمانی است، از مهمترین عملیات ساخت و ساز هم به شمار می‌رود؛ بنابراین باید نسبت به آن اول اطلاعات لازم را کسب کنید و سپس اقدام کنید. در این میان انتخاب یک شرکت ساختمانی معتبر و حرفه‌ای نقش بسیار مهمی دارد. شرکت نماسازه آلومینیوم با رضایت ۹۹ درصدی مراجعه کنندگان، بهترین انتخاب برای انجام این عملیات است.

نظری وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *